SEO & adwords zelf doen of uitbesteden?

Als bedrijf wil je natuurlijk op de eerste pagina komen van Google. Alleen deze worden heel goed bekeken. Veel mensen scrollen helemaal niet naar beneden als ze ergens op zoeken en 90% gaat niet naar de tweede pagina. Dus tja dat zegt eigenlijk al genoeg en is het een erg belangrijk onderdeel. Je wil natuurlijk niet ver onder je concurrentie staan, dit moet je voorkomen.

SEO is een onderdeel van zoekmachine marketing. Het is bedoeld om een website hoog te laten scoren in zoekmachine’s. Met SEO ga je op basis van zoekwoorden een tekst schrijven of de links uitwisselen. De zoekwoorden worden gekoppeld aan een link die naar de website lijd. Als bedrijf is dit erg handig om te doen aangezien het gewoon gratis is. Maar het is niet altijd handig om het zelf te gaan doen. Omdat er best wel wat werk in gaat en je moet precies weten hoe Google te werk gaat. Als er dingen fout gaan zoals teveel zoekwoorden gebruiken, of een tekst op verschillende sites plaatsen. Dan gaat Google je als spam zien en kom je sowieso niet boven aan. Als je niet zeker weet hoe je het moet doen kan je beter de SEO uitbesteden aan een externe bedrijf die hier gespecialiseerd is.

Je hebt ook nog een manier om er voor te betalen door middel van je advertentie boven in de zoekresultaten van Google te krijgen. Dit heet adwords adverteren Maar dan moet de website wel al ergens een positie hebben. Het is namelijk erg duur vergeleken met de gratis SEO. Als je website net nieuw is en nog nergens staat dan is het niet erg handig om er direct al voor te betalen. Je kan dan beter kiezen voor de gratis vorm en zorgen dat hij hiermee wat hoger komt. Als het goed werkt en de positie is wat omhoog gegaan kan je altijd nog voor de betaalde versie kiezen.

Comments are closed.