Altijd wat extra flexibiliteit willen hebben?

Veel bedrijven willen meer flexibiliteit. Dit geldt ook voor inkomende telefoontjes. Vooral bij kleine bedrijven is deze flexibiliteit van telefoonopvang klein. Er is vaak niet capaciteit of de expertise om iemand anders de telefoon op te laten nemen. Als de receptioniste ziek is of niet aanwezig vormt er vaak een probleem. Ook wanneer er veel telefoontjes op een bepaald moment binnenkomen kunnen er problemen ontstaan.

Telefoonopvang is de oplossing

Voor bedrijven die extra flexibiliteit willen hebben is een telefonische antwoordservice de beste oplossing. Er zijn verschillende bedrijven gespecialiseerd in het opvangen van telefonische gesprekken wanneer de capaciteit tijdelijk te wensen over laat. De bedrijven die telefoonopvang aanbieden hebben gespecialiseerde telefonistes die klanten te woord kunnen staan en de boodschappen kunnen aannemen.

Tijdelijke oplossing

Extra telefoonopvang kan nodig zijn bij zwangerschap of bij ziekte. Om hiervoor tijdelijk een receptioniste aan te nemen is geen slim plan. De receptioniste moet ingewerkt worden en tegen de tijd dat de telefoniste de organisatie volledig kent is de oorspronkelijke telefoniste vaak alweer terug. Het is verstandiger om voor extra telefoonopvang te zorgen doormiddel van telefoonservice. Deze service kan vaak worden ingezet en doordat de telefonisten vaak erg veel ervaring hebben met het aannemen en beantwoorden van gesprekken hoeven ze minder te worden ingewerkt.

Extra services

De extra telefoonopvang kan in veel gevallen worden uitgebreid met agenda beheer of andere zaken die ervoor zorgen dat de personeelsleden efficiënter kunnen werken. Dit is vaak verstandig voor personeel wat eigenlijk zelf geen tijd heeft om dit te doen. Verschillende partijen kunnen zorgen voor extra telefoon opvang.

Comments are closed.