2013: Consumenten staan op hun strepen

In 2013 wordt er gefocust op een beter milieu, transparantie en eerlijkheid van bedrijven. Consumenten stellen meer vragen, tonen initiatief in deze moderne tijd. Uit onderzoek is gebleken dat er een aantal indrukwekkende trends zullen opkomen in 2013.

In 2013 zijn kansen, verwachtingen een vooruitgang sleutelwoorden op de  consumentenmarkt. Dankzij televisie programma’s en ook voornamelijk dankzij internet worden mensen steeds meer bewust van hoe bedrijven ter werk gaan. Mensen willen ook steeds vaker duidelijk weten waar ze recht op hebben en accepteren minder van bedrijven. 2013 zal volledig om de consument draaien.

Consumenten nemen initiatief

Vroeger hadden mensen vertrouwen in bedrijven en instellingen, ze gingen er vanuit dat het allemaal wel goed geregeld was, in het belang van de klanten. De laatste paar jaren worden mensen steeds minder passief, consumenten zoeken hun rechten op en gaan er sterk achter staan. Mensen laten zich niet zomaar wat wijsmaken. Dankzij internet, mobiele telefoons enzovoort is het erg eenvoudig om achter informatie te komen. Wanneer u ergens over twijfelt kunt u het gewoon even opzoeken.

Bedrijven moeten consumenten overtuigen

Die toegankelijkheid geeft de consumenten kracht tegenover bedrijven die zich beter moeten bewijzen om mensen te kunnen overtuigen. Een aantal jaren geleden gingen mensen naar de makelaar om de hoek, en zeiden heel simpel tegen de dealer ” Ik wil mijn auto verkopen, hoeveel krijg ik ervoor?”, de auto inkoper kon een bod doen wat meestal wel werd aangenomen door de particuliere auto verkoper. Tegenwoordig zoeken mensen van tevoren uit wat hun auto precies waard is op een auto dagwaarde site. als de dagwaarde bekend is, gaan ze verder informeren naar de verschillende mogelijkheden om hun auto te verkopen. Het is belangrijk om sites met elkaar vergelijken en om ervaringen van particulieren op te zoeken op forums om het beste eruit te kunnen filteren. Dat betekent voor bedrijven dat ze veel beter hun best moeten doen om tussen de concurrentie op te vallen.

Transparant, eerlijk en milieuvriendelijk zijn

Door die concurrentie onder bedrijven wordt er steeds meer met aanbiedingen gespeeld, maar ook met hun imago. Bedrijven gaan steeds meer adverteren dat ze milieubewust bezig zijn door middel van te recyclen, of door milieuvriendelijke auto’s te rijden enzovoort. Alles om een positief beeld te schetsen tegen over de consumenten om ze over te halen. Bovendien worden er absoluut geen kleine lettertjes meer geaccepteerd, mensen eisen duidelijkheid en transparantie voordat ze overwegen om over te stappen. Dit houdt onder andere in dat consumenten hier veel voordelen uit zullen halen in 2013, de wereld ligt aan hun voeten met oneindige mogelijkheden tot hun beschikking.

De klanten worden bedient

Daarnaast hoeven mensen bijna niks meer zelf te doen, bijna alles wordt ze gebracht. Mensen hoeven niet eens meer naar de videotheek te gaan om een film te huren, of naar de pizzeria om eten te halen, naar de apotheek voor medicijnen, of zelfs naar de auto inkoper om hun auto te verkopen. Tegenwoordig kunt u vanuit uw luie stoel op u digitale tuner een film huren, eten laten bezorgen, medicijnen online bestellen en hun auto verkopen op een auto verkopen site. Alles wordt op schoot van de consument geworpen. Het enige wat u moet doen is filteren wat u wel of niet wil, verder wordt het meeste allemaal voor u gedaan.

Comments are closed.